Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, juni 08, 2009

Vardagen åter

Det blev riktigt spännande igår kväll. Jag följe valsammanräkningen dels på TV och dels på nätet, Val.se där kunde jag följa röstsammanräkningen i min kommun (gå in på vänstra sidan o klicka på ditt län och sedan kommun).
Naturligtvis ska Piratpartiet gratuleras till sin framgång. Det blir intressant att följa dem. Tyvärr befarar jag att de inte kommer att få det så lätt. Bra dock att de lockade ungdomarna till att rösta och därmed ökade valdeltagandet.
Senare i veckan får vi det slutliga resultatet, bl a hur kryssningen har gått. Enligt det preliminära resultatet så har Anna Maria Corazza Bildt och Alf Svensson kryssats in.
Nu är det vardag igen. Tyvärr så är vädret inte speciellt roligt. Jag vill ha värme NU!

13 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst är det bra med nytt inslag i politiken, positiv valresultat i stort, svenskar är ganska kloka ändå ;)

1:09 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Återstår att se var Piratpartiet står för när det kommer till vardagsarbetet i Parlamentet.
Skönt att vi slapp SD, Fi och Junilistan.

1:26 em  
Anonymous Hannele said...

Eller hur, dem kan vi vara utan. Piratpartiet har bra organisation, så det går nog bra, önskar ungdomarna lycka till. Reinfeldt har gratulerat dem och lovar att bli bättre på integritet..

1:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Fredrik har nog lärt en hel del denna valrörelse, FRA-frågan kunde skötts bättre (milt sagt.)

2:22 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jag var med och protesterade mot FRA med mitt barnbarn. Inga moderater så långt ögat nådde..

3:17 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Ja men du visst kan det bli så..men men lite nytt skadar ju inte heller..troligen.

Mmmm nu får gärna värmen återvända du..

7:01 em  
Blogger NinaH said...

Följde lite av slutspurten & förstås hört. Även om jag har lite svårt att förstå en del röster så tycker jag ändå slutresultatet blev bättre än jag innan vågat hoppas på. Fast sen får vi ju se hur det blir när de alla kommer ner till Bryssel!;-)

9:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Personligen tycker jag att FRA-anhängarna många gånger gör saken för enkel för sig. Ladda ner musik kan kanske inte uppröra så mycket men hur gör vi med arvode till författare+ Kom också ihåg att det var på Pirate Bay som bilderna av de mördade barnen i Arboga lades ut o inte togs bort trots föräldrarnas vädjan.

Anna! Vi får se om de kan uträtta något också.
Vill ha värmeslag nu!

Nina! Nästan ännu mer spännande nu när kryssen räknas. Fortfarande oklart vilka som får åka ner.

6:37 em  
Anonymous tant Hannele said...

(det finns nog enskilda moderater med, som gör dumheter, men där finns även guldkorn ;)

8:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Skillnaden är att de som vägrade ta bort bilderna är företrädare som värnar väldigt om den egna integriteten men kränker andras. Detta visar på hur svåra dessa frågor är.

8:34 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Pirate Bay har inget med Piratpartiet att göra, säger sonen. De fungerar som Greenpeace och Miljöpartiet. Båda har samma mål men arbetar på olika sätt.

11:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Sonen låter redan som fullfjädrad politiker!

9:44 em  
Anonymous Hannele said...

(kommer inte från mej ;)

Man ska ju inte blanda ihop folk och folk..

10:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home