Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juni 04, 2009

Gullregnet blommar!

I år blommar Gullregnet i portrabatten för första gången! Kul! Två hängen blev det. Trädet är självplanterat och jag håller det i tukt o förmaning så att det inte blir för stort, människor o bilar måste få plats.
Det frodas verkligen i portrabatten i år. Blomningen har kommit igång bra. Dock är jag lite rädd för att blommorna kommer att förstöras av blåsten o regnet.
Just nu blommar Porslinsveronica, Rosenpion, Vårkrage, Akleja, Silverarv, Nunneört o lite till.

8 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmm men du så vackert..jag har två gullregn..och dom är helt gula nu..Nunneört och lite till..så gulligt det låter

7:58 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är Gullregnets klasar vackra där de yser i det gröna. Det är underbart i trädgården nu men sol o värme behövs!

8:04 em  
Blogger NinaH said...

Även det gula "regnet" är fint. Jag har njutit flera nu en tid när jag kör runt i kommunen (mellan skolorna). Grattis till blomning på ert!

10:44 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härligt, det gör det på mitt berg med.

11:47 fm  
Anonymous Hannele said...

(här blåser det rejält, ingen fara)

11:48 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Här har vi bara gult gullregn. Visst är det fint! Runt om blommar flera träd.

Hannele! Glad att mitt börjat blomma trots beskärningen.
På Hisingen går det väl bara att ha vindtåliga växter?

7:30 em  
Anonymous annebelle said...

Usch och fy för denna blåst. Vårt stackars nyplanterade träd, en 6 meter hög lönn med vid krona, utsätts för prövningar. Och jag också som oroar mig för det. Kanske får vi flytta det.

9:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Äntligen verkar det vara färdigblåst! Din lönn verkar att ha blivit utsatt för stora provet, kanske nyttigt för framtiden. Hoppas att det klarar sig o inte behöver flytta.

9:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home