Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, juni 05, 2009

Kampanjslut - rösta på söndag!

Nu har vi haft vårt sista pass för denna valrörelse i Mörby Centrum.
Det har varit trevliga diskussioner med väljare. Tyvärr har vädret varit uselt de gånger som jag varit med, regn, blåst o kallt. Vi som trodde det skulle bli för varmt för kampanjande!
Roligast var det när Beatrice Ask, vår justitieminister kom till oss och med bl a vår riksdagsledamot Björn Hamilton fick en pratstund med väljarna.
Aldrig förr har vi haft så många poliser på torget som när Bea var där. Kom gärna tillbaka! Både poliser o Bea!
I regnrusket var det ibland ont om väljare men även vi moderata valarbetare behöver träffas o pratas vid ibland.
Nu återstår det viktigaste! Att rösta! Jag väljer att gå på valdagen till min vallokal. Där ska jag också dela ut valsedlar. Hoppas att det blir många som använder sin rösträtt. Förra valet till EU hade Danderyd landets högsta valdeltagande. Blir det så även denna gång?

4 Comments:

Anonymous annebelle said...

Det kan det säkert bli. Själv ska jag rösta, har aldrig låtit bli att utnyttja den rättigheten.
Apropå poliser tycker jag det är bra när de är ute på byn, men jag gillar inte GI-Joe utstyrseln de brukar ha. De ser ut som om de är redo för drabbning.

9:31 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Bra att du använder din rösträtt, hade räknat med det!
Visst är det bra med poliser som är ute på stan o pratar med folk. Gillar inte insatsstyrkan som verkligen är klara för drabbning (våld).

9:43 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Klart man ska rösta, har redan gjort det.

9:08 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Bra gjort!

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home