Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, maj 22, 2009

Balett i Mariinskyteatern

En kväll var vi på balett i Mariinskyteatern. Tidigare, under sovjettiden, hette den Kirov opera och balett.
Utsökt vacker byggnad. Gå in på hemsidan. Klicka på about the theater och sedan virtual tour så kan ni få se hur det ser ute både inuti och på utsidan med omgivningar.
Vi såg Don Quixote med musik av Ludwig Mingus och libretto av Marius Petipa. Dirigent Mikhael Sinkevich.
Det var det mest fantastiska som jag sett! Vilka dansare! Vilka dräkter o dekor! Vilken musik! Vilka musiker! De nästan tre timmarna flög iväg.
Solisterna var otroliga. Tatiana Tkachenko och Mikhail Lobukhin var det unga paret. Så säkra. Vilka hopp och piruetter! Jag som inte är speciellt intresserad av balett satt fängslad, de kunde gärna fått fortsätta en timme till.
Utsökt vackert tak i vestibulen.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Oj så kul!

4:12 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Detta var en maffig byggnad och det låter på dej som om det var en fantastisk tillställning oxå.

Det ser ut som du har haft en fantastisk resa.

Må gott, önskar Irene

4:25 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Himmel...va...nä...menar du att du fick uppleva detta..så härligt så underbart.Mmmmm jag kan tro att du njöt...jag njuter av dina bilder..ser ut som en fairytale...

4:26 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Ps. Jag hörde på radion att fiskarna skall gå att äta, men den som sa det hade inte provat. Alla fiskarna går till naturhistoriska museet där dom undersöker dom. Ds

4:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Ja det var det verkligen.

Irene! En fantastisk resa och baletten var nog höjdpunkten.

Anna! Det var helt underbart. Fattade knappt att jag fick se o höra detta live.

Irene! Tack för informationen. Tror dock att jag avstår att smaka på fisk från göteborgs vallgravsmete.:-)

12:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Home