Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, maj 19, 2009

Eremitaget

Eremitaget består av fyra palats. Från höger på bilden ovan Vinterpalatset, sedan Lilla Eremitaget och Gamla Eremitaget. På baksidan,Nya Eremitaget. I Eremitaget finns 2,7 miljoner föremål! Man hinner bara att se en bråkdel.
Salarna är utsmyckade och konstföremål bara de.
Takmålningar och utsökt vackra golv.
Mycket springer man bara förbi som det utsökt vackra Påfågeluret.
Konst från alla konstnärer och tider. Ovan Matisse från 1910, nedan Madonna Litti av Leonardo da Vinci. Mina foton gör inte målningarna rättvisa. Gå in på hemsidan och njut.
Avslutningsvis tronen i St George hall.

Etiketter: ,

3 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Oj...himmel så fint..palatskänsla..kan tro att där finns skatter för miljoner..mmm intressant och underbart att uppleva..Leonardo...mmmm honom gillar jag..jag gillar dig med..:)

9:17 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Inget dåligt ställe du har besökt, jätteintressant och vackert.

9:39 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Detta är vad jag kallar palats! Konsten och huset är ovärderligt.

Hannele! Här kunde jag bli kvar länge för jag har bara sett en bråkdel av allt det vackra.

7:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home