Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, maj 09, 2009

Picnic i Bergianska

Det händer så mycket i dessa dagar att jag o bloggen inte riktigt hänger med. Idag då det förvisso är soligt men allt för blåsigt att njuta utomhus passar jag därför på att visa lite bilder från 1:a maj och Bergianska trädgården.
Jämfört med Västkusten ligger vi långt efter i blomningen men i Bergianska lyste gräset grönt och många växter hade slagit ut.
Nere vid Brunnsviken hittade vi en underbar plats i gröngräset för vår picnic. Det smakade underbart gott med mat ute i det fria. Nu hoppas jag att det blir många fler tillfällen för utflykter som denna.

Etiketter:

8 Comments:

Blogger NinaH said...

Åh. Jag minns en vårdagspromenad (lite tidigare- scillan blommade) i Bergianska med dottern. Nu blev jag sentimental!;-)

7:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Det måste ha varit en underbar vårpromenad för en trädgårdsälskare som du. Visst är det väl skönt att få vara senmental någon gång.

11:13 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Där har jag varit, vilken härlig dag du haft.

11:41 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Ingrid..du jag sätter mig här på kanten av filten..jag lovar att inte störa...en sådan strålande härlig dag som den här måste man ju passa på att njuta..underbara bilder..så sagolikt gott det ser ut..

11:51 em  
Blogger Carlos Lopez said...

fina bilder!

3:26 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Nästa gång har vi också picnic i Bergianska!

Anna! Lämnade en plats till dig ifall du skulle ha vägarna förbi. Det var sagolikt gott i en underbar omgivning.

Carlos Lopez! Tack, i Bergianskans grönska är det lätt att fotografera.

11:39 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åh vad härligt det ser ut det där picnic i det gröna då smakar allt som bäst särskilt när solen lyser på er så där.

10:33 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Du har förstått det hela helt rätt.

2:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home