Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, maj 13, 2009

Staden grönskar. Liten bloggpaus.

Blev i söndags tvungen att åka in till Stockholm för att besöka tandläkare akut. Under väntetiden tog jag en promenad i området, S:t Eriks på Kungsholmen. Kunde konstatera att där var riktigt grönt och skönt. Mitt inne i stan. (Inflammation i tandköttet så nu äter jag penicillin).
Området kallas för Grubbens. Av det gamla sjukhuset har det blivit lägenheter. Skulle nästan kunna tänka mig att bo där för där var väldigt lugnt o fint. Vad sägs om en trea för 6,6 milj o avgift nästan 10.000 kr i månaden? En sådan var till salu då när jag var där. Jag lyckades att hejda mig från att lägga bud:-)
Nu ska jag ut o resa igen. Tar därför en liten bloggpaus. Är nog tillbaka i slutet av veckan. Hoppas att alla får ha det bra i den sköna våren.

8 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Aj aj aj..mmm tur att det finns medicin aha ut o resa..ja men du bara glassar runt du..fortsätt med det..det gillar jag...himmel så vackert det är på dina bilder här..mmmm

9:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ont ska med kul fördrivas. Har inte tid med att ha ont o nu har det gått över. Visst kan även storstaden visa upp en vacker sida.

9:58 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härliga bilder, skönt att tandläkaren kan hjälpa.

12:52 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid tur du fick tandläkartid då fort. Grubbens ja det lär vara ett fint område men det är kostsamt men kan man så är det ju en god investering.
Vackert blomsterräd i alla fall . Jaha är du på resande fot nu då får du ha det så bra då och hoppas det blir en trevlig resa Ha det så bra så ses vi kanske när du återkommer. kramis.

12:57 em  
Blogger NinaH said...

Nämen Stackars dig, Ingrid! Munproblem igen? Eller samma som inte "gett sig"?? Usch! Hoppas verkligen att du nu blir botad!
Jasså- du lyckades motstå den frestelsen (lägenheten)... ?????Tihi.... Nå.... Vi utanför storstäderna har väl liiiiite svårt förstå prisnivåerna.... liksom...
;-)
(Men rätt- Grubben ser ut att vara ett väldigt vackert område)
Ha en trevlig trip!

11:17 em  
Anonymous annebelle said...

Vilken tur att du lyckades behärska dig! :-)

12:40 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Just checknig..om lilla Ingrid är tillbaka..no..nobody here..

7:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tur det finns tandläkare akut.

Filifjonkan! Om jag hade pengar så skulle det vara en god investering men jag vill göra så mycket mer än bara bo. Visst är där grönt o fint.

Nina! även vi som bor här har svårt förstå prisnivån.

Annebeell! Visst är det skönt att man kan behärska sig ibland:-)

Anna! Försökt lämna kommentar hos dig men det gick inte. Gör nytt försök ikväll.

7:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home