Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, februari 28, 2009

Februarie-eländet snart över

Brukar konstatera att det bästa med februari är att det är en kort månad. I år har februari visat sig från sin sämsta sida. Kall, snöig och isig. Förra året var februari utan snö och till och med blåsippor kom upp redan, då. I min rabatt syns inte en enda vårblomma för all snö.
Nu växlar vi med lite sol ibland på dagtid som får snön att smälta lite men på kvällarna är det minusgrader så det fryser till is och blir glashalt ute. Precis när solen börjar att torka upp vägarna så kommer ny snö och förstör allt.
Mars välkommen! Nu vill vi ha sol och vår!

9 Comments:

Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Hu, det låter som en skånsk vinter! Men faktiskt har vi haft lite vårvärme den senaste veckan och gissa om vi njuter?
Med all tankevilja sänder jag er lite vårvindar,
Lydia

6:29 em  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Tack för vårvindarna. Tyvärr har de inte hunnit hit ännu. Njut av vårvärmen, den är du värd.

7:19 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Ingrid...nästa helg åker jag till Rom..jag ska ta hem våren till dig..jag lovar det..kram på dig min goda vän..håll ut..snart är våren här..

7:45 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Rom så underbart! Hoppas att du får en skön resa!
Ska erkänna att jag ska inte sitta här o gnälla utan åker snart till solen!

7:50 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vi har haft väldigt vacker februari.

8:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Grattis. Kanske ska jag flytta tillbaka till Västkusten!

8:11 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det finns bara en plats ;)

10:21 fm  
Blogger NinaH said...

Håller med! Februari var skrutt!
Nu är det snöfritt. Här, alltså!;-)
Du har sett mina vårbilder på min blog, va? Hjärtligt välskommen ner till Skåne, Ingrid! Om längtan blir dig för stor!;-)

11:29 fm  
Blogger NinaH said...

Det är "välkommen" du är! Och inget annat!;-) (Jag & mina tumvantar du vet...;-)...)

11:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home