Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, februari 01, 2009

Utmaning

Filipendula har utmanat mig att visa bild nr sex i mapp nr sex på datorn.
Eftersom jag har bilder lite var stans så väljer jag att visa tre bilder. Nr 1 är från gamla datorn, från år 2000. Då körde jag med vanlig kamera o framkallade bilderna på cd. Bilden är tagen här hemma. Lite rolig för det är en granne med dotter som är ute o gungar. Kul att se trädet i bakgrunden för det är stort nu. Grannen har flyttat och gungan är borttagen. Tyvärr tycker jag som gillade att höra barnen leka där. Bild 2 är med min gamla digitalkamera. Inåt Edsviken, Nora Strand. Om några månader är vi där igen. Bild 3 är från slutet av november förra året. Är min nuvarande bildmapp. Påminner mig om att jag borde fixa med mina bilder lite bättre! Omslaget till Peter Jöbacks julskiva. Bra skiva men det kommer att ta ett bra tag innan jag lyssnar på den igen.

Låter utmaningen gå vidare till de som önskar. Kul titta i gamla mappar, man vet aldrig vad man hittar. Mina tre bilder säger nog en hel del om mig dvs att jag plåtar mycket i min närmiljö.

12 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Härligt Inngrid..fina bilder med minnen som man blir glad av.Det är ju faktiskt så precis som du säger att det är kul att titta lite djupare i alla mappar man har..kul att du ville vara med på utmaningen..idag skiner solen så pass gott här..det är februari..man börjar känna en aning vår nu..härligt.

1:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Skicka hit solen omedelbart! Än har den inte tittat fram genom molnen här.
Man borde lite då o då titta i sina mappar för där ligger mycket ögongodis.

1:28 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Åh så skönt att du är frisk nu. Saknat dig. Ja det är föränderligt i den här världen några kommer och några går en del växer sig stora andra bryts av. Man ser skillnad på bilderna. Tänk så bra det har blivit med det digitala systemet med kamerorna numera Enkelt har det blivit. Ha en skön måndag!

10:43 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Tack för vänliga ord, är nästan frisk igen.
Det är verkligen underbart med den digitala tekniken. Kostar ingenting att ta massor med kort. Enkelt är det också.

1:23 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad kul att se lite bilder från lite äldre datum.

Du jag skall anta denna datum, mapp 6 bild 6 var det ja?

Jag lägger upp den i min blogg Tillbaka i Göteborg, men först måste jag ut i solskenet.

Ha det gott

Irene

2:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Kul att du vill vara med. Visst är det roligt att titta i gamla bilder!

3:18 em  
Blogger Eva Agnes said...

Fina bilder som vanligt.
Dasnderyd är levande tack vare dig.
Kramar Eva Agnes

4:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Eva Agnes! Kul att du gillar mina bilder från Danderyd. Visst är det kul att se hur allt förändras.

5:38 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej igen!

Nu har jag varit ute i solen och satt steken i ugnen.

Och så har jag lagt upp utmaningen på http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Ha det gott

Irene

6:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Nu har jag tittat på din bild. Helt underbar!

7:02 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Synd att gungan är borta, kul med trädet.

7:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Saknar gungan men kul se hur fort trädet har vuxit.

11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home