Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, februari 07, 2009

Mums!

Oj så gott jag åt igår på Ristorante_Da_Papa_Sisto , en italiensk kvarterskrog på Lilla Nygatan 11 i Gamla Stan. Jag åt den grillade ryggbiffen och min bror gödkalvskudde. Vi var verkligen nöjda. Till det ett underbart gott vin och därefter läcker efterrätt. Det är kul med en restaurang där personalen är engagerad, positiv, kommer med goda råd och verkligen vet vad de talar om. Rekommenderas varmt! Inte det billigaste matstället men det godaste!
Dålig bild tagen med mobilkameran.

8 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Jaha..ute o glassar runt som vanligt..himmel vad du lyxar..jämt o ständigt..du fortsätt med det :)

4:22 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Aldrig fel med god mat :)

5:53 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Det är bra för humöret att lyxa till det ibland. Härligt med trevliga restauranger.

Hannele! God mat o trevligt bemötande. Helt rätt!

6:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! nu är det martina här igen.. jag undrar bara hur länge tog det ungefär innan du kunde gå utan kryckor efter avgipsningen? =)

hade bra!

/Martina

1:42 fm  
Blogger Ingrid E said...

Martina! Efter en dryg månad så gick jag utan krycka inomhus. Det tog längre tid utomhus för det var så rackans halt ute. Med bra underlag hade jag kunnat slänga kryckorna utomhus efter två månader.
Hoppas att din rehabilitering går bra!

6:55 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Ser att du varit ute och "smort kråset",,, ser gott ut och låter det med De små restaurangerna är ju så mysiga i Gamla stan. Undras om 5 små hus ligger kvar där det var ett mysigt ställe som jag åt ofta på förr. Men man blir hungrig när du visar så god mat men får lugna mig till middagen . Kram och ha det så bra

11:52 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Hur är läget gissar att du jobbar och har ont om tid. Kikar på den goda maten igen du visar och skall äta frukost straxt men det blir en lättfil med musli och ett glas jos bara idag. Hoppas du slipper snön de hotar med idag.

10:08 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Du gissar helt rätt! Vardagen får innehålla nyttig mat och så får man smörja kråset vid festliga tillfällen.

11:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home