Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, december 15, 2008

Stockholmsjul

Fick i fredags besök av Lotta. Då visade Stockholm sig från sin sämsta sida. Det ösregnade. Vi tog en promenad från Centralen till Östermalm o sedan t-banan till Danderyd o en mysig hemmakväll.
Vi inte bara tittade på NK:s julskyltning utan det blev också ett besök inne i NK. Verkligen julfin affär. Annars tycker jag att affärerna här är mycket mindre juldekorerade än t ex affärerna i Köpenhamn. Synd för jag gillar julstämningen.
Vi såg som hastigast julmarknaden i Kungsträdgården och den nya plastisen i Kungsan. Tappra själar som skrinnade i ösregnet.
Det blev naturligtvis en titt på granen på Norrmalmstorg. Den fick beröm för sitt stilla snöfall.
P.S. Hannele ! Fasaden finns fortfarande kvar.

10 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Men oh så fin gran de hade på Nk inte precis så liten,,,men det är ju högt i tak där så. Plastis i alla ära men det är väl det som återstår i detta underliga klimat numera.
Snöfallet på Norrmalmstorg är säkert fint Det är så härligt med mycket julljus och pynt ute nu när det är så mörkt.

5:35 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Ljus i alla de former älskar jag nu i vinter- o ruskmörkret. Gillar pynt så man får hjälp att komma i rätt stämning.

5:53 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Du jag tycker det glittrar på rätt bra på dina blider..och så gick väl du där o tindrade kan jag tro..härligt..

7:01 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Lite värmande blåa ljus kunde ha höjt julstämningen i huvudstaden. Du får hålla mej informerad om fasaden.

8:33 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

(har Filifjonkan slutat... snyft)

12:20 fm  
Blogger NinaH said...

Det är bra Ingrid att du leder oss runt- inför kommande dagar!;-)
Ser rätt ljust ut tycker jag! Men en annan är ju numera van vid landsbygdens mörker!;-)

3:00 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Med goda vänner på besök blir man glittrande glad!

Hannele! Tack o lov att vi slipper det kalla blåa ljuset här!

Nina! Jag dras som insekterna till ljuset. Hoppas att den stora gula lyser upp när vi träffas.

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Blått ljus är inte kallt, det beror på betraktaren :)

2:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Du får gärna tycka om blått ljus men blått ÄR en kall färg.

2:37 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Blåa blommor tycker jag också om.

3:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home