Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, december 09, 2008

Slut på en epok

Har tillbringat en del av kvällen igår och drygt en timme nu på morgonen med att köa vid Globen för biljetter till Bob Dylan 23 mars. Det känns som det var sista gången vi gjorde det. Mitt gäng hade nr tre och trots detta fick vi urusla biljetter. Nu är det nätet som gäller. Det är där det går fort att få biljetter. Dessutom hade man ett försläpp igår på nätet och där gick massor.
Det var en liten med tapper skara som köade. Det regnade på kvällen och då var det rått trots att vi satt under tak. Under natten satt den lilla skaran inne i SEB:s lobby o hade det varmt o skönt. Tur det när utdelningen blev så skral.
Har köat många gånger och det är alltid en trevlig stämning i kön. Kommer att sakna den.

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Ojoj satt du ute i natt för biljetterna när du kan ta dem på nätet istället? Jösses var det inte kallt då? Men det är klart är man ett gäng så blir det mycket pladder och prat och skratt med kan jag tro Huvudsaken du fick dina biljetter,

4:42 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Slapp nattpasset men det var ingen kall natt. Nästa gång får vi koppla upp oss i ett nätverk eller träffas med datorer. Snacket i kön är mysigt.

4:49 em  
Anonymous Anonym said...

Ja det har blivit helt omöjligt med biljetter min son har försökt med Metallica..utan resultat o sedan blir dom galet dyra på nätet..suck..

6:55 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Jättetrist när köande inte får biljetter o de sedan hittats till svipris på nätet. Arrangörerna måste tänka om.

7:33 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det kan vara mysigt att köa, men inte december...

9:15 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Ingrid ja det är nog lite lugnare att sitta inne vid dataskärmen går så bra med en lite webbkamera Jag pratar med mitt barnbarn den vägen ideligen,, sällan vi använder telefonen jag ser henne och hon mig! Samt mina väninnor som bor i andra delar av Sverige med.

10:33 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! ja det får bli datorn i framtiden. Har inte kommit lika långt som Filifjonkan med datakommunikationen.

3:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home