Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, december 16, 2008

Skansen

I lördags, efter en lugn förmiddag tog vi oss in till Skansen. Vi var inte ensamma! Nu var det uppehåll och lite kyligt. Skansens glögg värmde gott. Godis i långa banor fanns där men vi höll oss.
I år vann jag ingenting, tyvärr.
Skansens julmarknad är mycket trevlig bl a för att där finns så fint hantverk. Där blev dock väldigt mörkt när solljuset försvann. Skansen har här mycket att lära av Liseberg vars upplysta träd är så vackert o lyser upp fint.
Med hem följde ett par tomtebarn. Dessutom ett ljus av bivax, det skall jag tända efter julljusen.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevliga saker du fick med dej hem.

2:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! De små tomtebarnen trivs bra hos mig.

2:38 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Ja men himmel här får man en dos Skansen...så härligt..fina saker har du kapat hem ser jag..nice.

5:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Julmarknad på Skansen är kul. Några saker måste man ju köpa.

9:14 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Åhh så läckert karamellbord duktigt att hålla er från det. Tomtebarnen var ju ursöta och den lilla bikupan var ju med härlig,Ja det behövs ljus där har jag hört flera som sagt Det finns ju att lära av så det är lite synd att det blir s mörkt

1:51 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Våra tomtar kanske kan hälsa på varandra :)

11:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home