Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, november 25, 2008

Finalkonsert

Så var det då dags, i söndags, för Arméns Musikkår 2008 att ha sin finalkonsert i Berwaldhallen. Hannele o jag var där för att lyssna och då mest på hennes yngste son. Tyvärr är sönerna nu slut så det blir nog inga fler konserter med musikkåren för mig.
Det har varit mycket trevliga stunder att lyssna till Arméns Musikkår. De spelar långt ifrån bara marcher och trakterar de flesta instrument. Även triangel. Tänk om Gudrun vetat det, då hade hon säkert gjort sin värnplikt där.
Nu på fredag är det muck. Sista gången i paraduniformen och med tjusiga medaljer att visa upp.
Vissst är det något särskilt att få sjunga vår nationalsång till Arméns Musikkår.
Nedan kan ni höra och se dem spela en bit ur Djungelboken.

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. jaha jag ser att ni är i farten. Så roligt att lyssna på musiken det är pampigt med dem Jag brukar lyssna om tillfälle gives.Jaha det är muck för Hanneles gossar men kul med medaljer och liknade. Ha det bra med dig,,

3:27 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst var det trevlig konsert, känns lite vemodigt att jag inte har flera barn att skicka dit. Du var på min blogg mitt i långsam uppladd uppladdning, nu har jag bättre filmsnutt.

3:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Välkommen åter! Ja Arméns Musikkår är verkligen pampig! Inte ofta man får höra så många välljudande instrument. Nu har de tränat ihop länge så nu återstår bara muck.

Hannele! Mycket trevlig söndag som vi fick med fantastisk musik. Nu får vi vänta minst 19 år o hoppas på barnbarnet:-)

4:00 em  
Anonymous Anonym said...

Himmel Ingrid...vet du jag har muskikårer i ryggraden...jo min pappa spelade trombon o lilla jag knallade med i takt kan du tro...jag är en fena på marscher än idag..kan trumsolon utan o innan..ha ha...jag älskar att lyssna på den sortens musik...kunde du inte tagit mig med..jag satt ju här o rullade tummarna ju :)

4:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Om jag bara vetat! Det är verkligen underbar musik. Kanske kan vi lyssna på dem i framtiden för tack o lov får Arméns Musikkår fortsätta.

6:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home