Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, december 04, 2008

Advent i Köpenhamn

Det var en trevlig 1:a advent i Köpenhamn. Extra våt i år. Lördagen inne i Köpenhamn regnade det hela dagen. Massor med folk på Ströget och julstämning inne i affärerna o på gårdarna.
Det blev också en snabb sväng om Tivoli.

Trots det urusla vädret åkte folk utomhus. De var värda tapperhetsmedalj!
Idag glädjer jag mig åt att Bob Dylan ska komma till Sverige i vår. Globen 23 mars, Jönköping 27 mars o Malmö 28 mars. Kul att ha det att se fram emot!

6 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Välkommen hem får man säga nu då.
Så det var blött Köpenhamn med,Synd Inte kul att kolla på juljox när det regnar det skall snöa så där vackert du vet å man hör flingorna om man lyssnar det liksom frasar då..Då är det verkligen stämning. Men Tivolis julgran var då riktigt fylld med juleljus vackert.

6:03 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Köpenhamnsbon kanske har varit på Liseberg och tränat. Det blir tuff mars för dej.

6:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst ska det snöa när man är ute o jular. Tur det finns så många vackra ljus.

Hannele! Liseberg har en del att lära av Tivoli. Ja mars kommer att bli rolig!

6:23 em  
Blogger NinaH said...

Juli Köpenhamn går bra i regn också, inte sant?!;-)
Har du sett mina 100-åriga Tivoli-bilder & andra Köpenhamnsbilder på min blog?? Tänkte det var kul att jämföra nu när du har dagens stadsutseende i färskt minne, menar jag...?!;-)
Jasså- gubben gör nytt Skandinavien-besök i vår! Då förstår jag du är glad!;-)

2:22 fm  
Blogger NinaH said...

Hm... Inte "juli" men "jul i" skulle det stå.... Fast juli är ju också trevlig i K-hamn förstås....!;-)

2:24 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Köpenhamn är alltid trevligt! Skall in o titta på din blog. Spännande att jämföra.

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home