Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, december 05, 2008

Nisseköping

I juletid är ett besök på Tivoli och Nisseköping ett måste! Ett hus är fyllt med små nissar som är i full fart med olika aktiviteter. De rör på sig, de flesta figurerna. NK:s julfönster är ett intet jämfört med Nisseköping!
I Nisseköping finns det både nissar och deras vänner, djuren.
Det är full aktivitet på nissarna, bl a så åker de skridskor, skidor och kälke.
De finns både högt o lågt. Det finns också ett tåg som man kan få åka med och som går igenom Nisseköping. Pga vädret avstod jag från det men nästa gång skall jag nog ta det.
Besöker ni Köpenhamn i juletid så får ni inte missa Tivoli och Nisseköping.

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nisseköping...så galet härligt Ingrid...du vet det är ju så pass bra att du tar mig till Copenhagen här...så jag kan få en dos av Dannemark..härliga bilder härlig text härliga Ingrid. :)Kram från Anna

4:53 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. oh så roligt det låter med Nisseköping.Tänk att de har så stort pådrag det skulle väl vi med ha kan an tycka.

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

Aha...du ska jobba..ja men du vet någon måste göra det...jag ska bara glittra typ... ha ha..

4:54 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst är Nisseköpingen och Köpenhamn härliga!
Får glitttra nästa helg istället.

Filifjonkan! Nissseköping är en upplevelse! Gick där två gånger för det är så mycket att titta på. Något för Liseberg att ta efter.

5:52 em  
Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Oj, vad du har hunnit med mycket trevligt! Nisseköping, Köpenhamn, NK med Hannele, konsert mm...
Tur du fann dina nycklar igen!
Kram Lydias gröna fingrar

9:33 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vad härligt med en tripp till Köpenhamn i adventstider, kul att se hur det firas i andra länder.

Ha det gott

Irene

1:15 fm  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Det är kul att hitta på lite olika. Då mår jag bättre.

Irene! Kan rekommendera en resa till Köpenhamn i jultider. Även om vädret inte är det roligaste så finns mycket att titta på.

3:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home