Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, november 22, 2008

Kaktus och vinter

Är lite stolt för min Novemberkaktus har nu slagit ut med sin första blomma. Kul för det är en översomrad planta , inköpt förra vintern. Då är det alltid extra trevligt när det kommer nya blommor.
Nu har vi verkligen vinter. Här har snöat rätt rejält. Du ser väl snön i fönstret, bilden nedan? Mer är på väg men först skall det storma också.
Skall förhoppningsvis träffa Hannele imorgon och gå på trevlig konsert med henne. Håll tummarna för att ovädret dröjer och tåget kommer i tid.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt när den börjar blomma du..då vet man att det snart är jul. Aha Göteborgskan ska komma på besök...kul kul..glöggen Ingrid ja men den spetsar man med rom..alla vägar bär till rom..jag skojar med så är det..fast det är nog inte så noga...ta en skvätt av det du har vet ja..

10:27 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Fint med höstblomsterprakt. Skräm inte mej med oväder, tänker inte stå på nån ödslig station... som jag har hört kompisar berätta.
Kul, snart ses vi :)

11:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! ja snart är hon här. Ska bli kul.
En liten skvätt ska jag nog kunna få tag på.

Hannele! Förhoppningsvis låter ovädret vänta på sig.
Ska bli kul att träffas igen!

11:13 em  
Anonymous Anonym said...

Häpp...säkert är ni ute o slarvar du o Göteborgskan...så här får jag sitta o vänta...rulla tummarna..m mm så är det när du inte är hemma. :)

6:33 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Tack för en fin dag!

11:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna o Hannele! Blogggen får vänta idag för pga ovädret måste jag åka hemifrån allt för tidigt.
Tack för igår Hannele! Hoppas att ni får en bra dag!

10:59 fm  
Blogger NinaH said...

Jag hade länge en julkaktus efter mamma. Fick tips av Svante- "kaktuskungen", du vet.... Fick den ändå aldrig att blomma! Var stolt för din, Ingrid!;-)
Hörde du & Hannele hade trevligt i helgen! (Och jag var nästgårds!;-)Hade kanske ändå inte hunnits med något möte denna gång... Men till våren kanske - när & om vi nå´n gång alla befinner oss däruppe samtidigt?.... )

11:40 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

åh så vacker den är just denna tid sprider kaktusen sådan glädje med sin mångfald av blommor. Den finns ju i så många färger tålig är den med.

3:30 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Nu blev jag verkligen stolt! Kaktusen blommar så fint nu med många blommor. Tänk om vi träffats där, framför NK! Hoppas det blir nästa gång istället.

Filifjonkan! Visst blir man glad av dessa blommor. Den röda från förra året klarade sig ej.

4:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home