Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, november 21, 2008

Första julskivan. Klantiga jag.

Årets första julskiva snurrar nu. Det är Peter Jöback, "en god jul och ett gott nytt år". Inköpt billigt på ICA. Gillar hans röst så det var bara att slå till. Dessutom går 10 kr till stiftelsen Childhood Vacker musik.
Skivan passar bra trots att det ännu inte varit första advent. Ute är det minusgrader och halt så cykeln får stå och det blir stavgång till jobbet.
Annars är jag inte så mycket för jul. Än. Vill vänta till advent. Till alla julälskare rekommenderar jag Hanneles julblogg

I morse slog jag ett nytt rekord i klantighet. Bevisar hur hjärndöd jag är efter nattjobbet. Går glatt (i dubbel bemärkelse) hem bara för att upptäcka att jag inte har några nycklar med mig. Så det var bara att vända och gå tillbaka till jobbet. Där hängde nycklarna så snällt i omklädesskåpet. Gissa om jag blev glad att se dem! Traskar hemåt i den nu ljusa o soliga morgonen. Lite mer motion än önskvärt. Som tur är har jag Cecilia Hagens " De osannorlika systrarna Mitford" i mp3spelaren. Mycket trevlig bok.

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Man kan aldrig få för mycket jul i novembermörker ;)
Bara bra med lite motion.

5:19 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vacker musik är aldrig fel men annars får julandet vänta till decembermörkret.
Sov gott efter allt promenerande:-)

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

M mmm det är härligt med julmusik o Hanneles julblogg k´´ska jag kolla upp genast..lite klantig är du Ingrid..men du vet jag gillar dig ändå..Valijglöggen är nice...het o galet god..va..vill du inte ha räkmacka till glögg..ok...du kan få en Muscadet..iskall...ha det bra på jobbet..jag ska sitta framför Brasan ja :) retas lite..kram på dig lilla Ingrid..I like you..

5:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Låter skönt att sitta framför brasa.
Vaniljglöggen tror jag att jag bara måste prova.

5:34 em  
Anonymous Anonym said...

M mm Ingrid...nu sitter jag här med glöggen igen..såååå gott det är..men du den måste spetsas..annars är den för söt..skål på dig lilla goa du.

5:57 em  
Blogger Eva Agnes said...

Inte så farligt klantigt, tycker jag. Värre har man gjort...
Så fick du ju härlig motion dessutom. Bra att du visste var nycklarna fanns i alla fall.
Tack för glada tillrop på min blog. Skönt att veta att du tänker på mig.
Kramar Eva Agnes

7:17 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Kommer omedelbart över för nu är jag ledig.

Eva Agnes! Jo värre tappar har jag gjort, hade blivit värre om nycklarna försvunnit.
Önskar di all framgång med din operation. Ser fram emot när du är i full fart igen.

8:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home