Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, november 19, 2008

34 viktiga bilder

Just nu och tom söndag är det en mycket viktig utställning på Stockholms Centralstation.
Där visas 34 bilder. "34 bilder för att vi inte skall glömma."
Det är organisationen Läkare i världen som står bakom utställningen.
Klicka på bilden ovan så kan du bättre läsa om utställningen.
Läkare i världen fokuserar sitt arbete på de mest sårbara, de som fallit offer för väpnade konflikter och naturkatastrofer. Ledorden är hjälpa, vårda, vittna.
Det är starka bilder. Ta dig tid att se på bilderna och läsa texterna. Jag har valt att visa två "snälla" bilder för man bör läsa texten som hör till.
Läkare i Världen är aktiva även i Sverige. Här hjälper man papperslösa genom att erbjuda dem läkarvård.
Mer finns att läsa på deras hemsida, länk ovan.

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja men du viktiga saker det där du...vi brukar skänka pengar till Läkare utan gränser...det tycker jag är den bästa organisationen

8:48 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vi glömmer hur bra vi har det i Sverige,
min tandläkare var i Afrika

9:12 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Ja detta är viktigt! Läkare i världen är en ny organisation för mig. Stöder dem gärna.

Hannele! Men vi ger inte papperslösa gratis sjukvård! En skamfläck för Sverige.

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

Papperslösa har fått sjukvård i Sverige.
Nu var det nåt om rapportering om läkarnas arbetstider, som gjorde det svårare.

2:36 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jag föreslår att du följer länken till Läkare i världen. Där finns fakta om papperslösa i Sverige.

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home