Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, november 15, 2008

Calles Klimp

Nere vid Edsviken, där kommundelarna Danderyd och Stocksund möts där finns en klippa som har inskriptionen CALLES KLIMP. Detta är gammalt, närmare tvåhundra år eller kanske ändå äldre om det stämmer att en kunglig Carl varit orsaken.
Mer kan du läsa på min blogg Ingrids Danderyd
En sak är säker, det är en mycket vacker plats. Gott om fisk verkar där vara också, såg dem hoppa i vattnet när jag var där.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skolfröken Ingrid i farten ser jag...härligt du...vackert så galet vackert du..

4:26 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Vill nog hellre se mig som vägvisare för fina o nyttiga promenader.
Så otroligt vackert inåt Edsviken. Så har det sett ut i flera hundra år.

4:50 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det ser fridfullt ut. Hällristning ;)

10:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Mycket frifull inåt Edsviken men brevid går tunnelbanan o E18.
Modern hällristning tycker jag, låter roligare än grafitti.

2:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home