Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, november 05, 2008

Mycket Dylan

Det är mycket Bob Dylan hemma hos mig i dessa dagar. Hans senaste CD "Tell tale signs" är på för det mesta. Det skall finnas en utgåva med tre CD-skivor men den har jag inte kommit på så jag får nöja mig med två. Denna CD är nr 8 i Bootleg series och innehåller alternativa tagningar och outgivna låtar från 1989-2006. Detta är en period som jag gillar väldigt mycket och jag tycker att även detta är kanonbra musik. Lite förundrad över att musiken faktiskt är dansant, inte vad man brukar förknippa med Dylan.
Dylan hade en radioshow i USA. Musiken från denna har getts ut på en dubbelcd + att tidningen Uncut kom med en skiva. På dessa CD finns massor med skön musik med andra artister. Gamla bluesartister men också modernare som Clash. Riktigt bra låtval. Dylan o jag skulle ha det riktigt bra tillsammans lyssnande på musik!

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

M mmm Ingrid visst är det ett gott gung i Dylans musik...dansgung absolut...jag älskar att dansa..ja du vet jag dansar ju till jobbet varje dag.. :) nä jag skojar..tramsar som vanligt..men du vet på stenåldern när jag var ung...himmel då du...dansade jag galet mycket..Dylan..god musik det där du..

3:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Visst svänger det om farbrorn- hanär setiosju år, det kan man inte tro när man hör hans musik. Tror dock inte att du dansade till hans låtar på stenåldern för hans äldsta går det inte att dansa till.

3:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror absolut att ni skulle ha det bra ihop! Jag har det alltid bra med Dylan, han är allt som oftast med mig - i bilen, i vardagsrummet...överallt. Han blir bara bättre och bättre. de gamla låtarna framstår som i nytt ljus när man inte lyssnat på ett tag, så mångfascetterade. Just nu lyssnar jag på Ebba Forsberg, hon sjunger så bra. Och så snurrar Ry Cooders gamla Chicken skin music från 1976.

5:50 em  
Anonymous Anonym said...

Du har ju fått dina julklappar redan :)

6:08 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Visst har man det bra med Dylan. Otroligt att en o samme man gjort så många bra låtar. Nya generationer upptäcker honom. Javisst blir han bara bättre o bättre. Underbart med bra musik.

Hannele! Dylan kommer med presenter året runt.

6:32 em  
Blogger NinaH said...

Du kan din Dylan du!;-) Imponerande!

1:44 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Jo ett o annat har jag lärt om Dylan genom åren. Fantastiskt att han fortfarande är så bra.

3:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home