Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, oktober 30, 2008

Trädgård farväl

Ute sjunker gradtalet allt för lågt + att det regnar (går snart över till snö?) och blåser.
Peacerosen har flera knoppar men de lär nog inte slå ut, tyvärr. Dessa som står väldigt skyddade kanske klarar sig några dagar till.
Ingår eftermiddag i halvmörkret rusade jag ut o grävde upp dahliaknölar o cyklamen samt tog in de sista pelargonierna. Förhoppningsvis kommer de att få en bra vinter o komma igen nästa år.
Lite trist är det att frosten kommer nu för det finns en hel del som blommar o lyser upp i höstmörkret.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja nu är det bråttom med att rädda det som räddas kan...fast jag har ju gjort det i tid jag...vackra blommor du visar..m mm verkligen vackra..

5:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! nog kan man få känna sig lite duktig när frosten kommer och man vet att alla växter är räddade. Varför vara ute i god tid när det fixar sig ändå?:-)
Tyckte vi behöver lite vackra blommor i höstrusket.

6:33 em  
Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Vad duktig du är Ingrid! Jag borde också ha burit in alla dahlior, kannor mm för vi fick visst frost inatt. Nu ser de ganska ledsna ut, men det har hänt förr och de brukar klara sig bra ändå! :o)
Oh, vilka trevliga grannar du har som bjuder på frukt vid tomtgränsen...önskar att vi hade så mycket så vi också kunde göra så! :o)
Ha det så bra,
Lydia

9:49 em  
Blogger NinaH said...

Brr- ja... så var det då slut på det roliga... för detta år... vad det verkar! Men- det kommer väl ett nytt... med ljus & blomfröjd... får vi hoppas!;-)

2:16 fm  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Ja för en gångs skull hann jag i år. Några lätta frostnätter brukar de flesta klara. Visst har jag bra grannar. Äpplena var jättegoda.

Nina! Allt roligt har ett slut så nu är det dags att se fram emot det som komma skall. Förhoppningsvis blir det snart.

6:24 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Vilka vackra blommor som lyser upp i din trädgård, du verkar ju sköta om dom väl så dom kommer säkert att lysa där nästa år oxå.

Det var ju tråkigt att du inte har din lilla vovve hos dej längre :(

Vackra bilder du visar från Onsala.

Och härligt med lite film att kolla på under vinterkvällarna.

En skön helg önskar jag dej!
Irene

6:31 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Välkommen hem! Hoppas att du haft en bra resa.
Ja det blir snart en ny vår o ny fägring att se fram emot.
Nu får det bli film istället för gosa med vovven men det skall väl gå det också.
Hoppas att även du får en bra helg.

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

Plocka in Peace in och ha i vas.

9:00 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Rosorna är områdets o inte mina privata så de får vara kvar ute o glädja hela området.

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home