Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, november 04, 2008

Movitz källare, Gamla Stan

Var för ett tag sedan och åt lunch i Movitz Källare, Gamla Stan. En mycket positiv upplevelse. Bra pris, gott o rikligt med mat + väldigt trevlig personal. Rekommenderas
Var det inte Movitz källare som ägarna själva grävde ur källarvåningen för hand? När de sedan sökte alkoholtillstånd fick det inget för de var invandrare. Först efter att ha hungerstrejkat utanför Stadshuset fick de sitt tillstånd. På den tiden arbetade jag i Gamla Stan o vi lunchade där ofta för att stötta ägarna. Det är från 80-talet så jag kan ha misstagit mig på krog.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad härligt...ja du bara glassar fram o njuter av utbudet där i huvudstaden...kanske har du något tips på bra restaurang för en viss Madame som fyller femtio i januari. Ska fira den dagen i Sthlm och vill gå ut o käka gott på någon liten lugn rest. med myskänsla...klura på det du..

8:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Här finns ju restauranger för alla smaker o plånböcker. För några år sedan hade vi målsättningen att äta runt men fick ge upp eftersom krogarna byter ägare o kockar så ofta. Därför är rekommendationer svårt men jag skall fundera på saken.

8:24 em  
Anonymous Anonym said...

Nice...det är gott om tid..

8:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home