Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, november 06, 2008

Bakelsedag

Idag 6 november är den stora bakelsedagen för alla göteborgare. Glädjande nog har denna goda tradition från Göteborg spridit sig till många andra orter bl a Danderyd.
Idag tog jag mig snabbt upp efter nattjobbsovandet och fick en härlig promenad till Mörby centrum i det underbara höstvädret. November fortsätter att charma. Där kom man in med ny plåt med Gustav Adolfsbakelser. Bredvid mig i kön stod en annan kvinna med rötter från Västkusten och vi konstaterade att dessa bakelser är ett måste. Köpte också till jobbet ikväll. Måste nu läsa på om Gustav ll Adolf så jag kan berätta för mina arbetskamrater från Polen och Bangladesh om denna märkliga men goda tradition.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh...men du det är ju därför grannen flaggar då..klurade just på varför ..m mmm gott gott...kanske man skulle ta o baka sig en liten bakelse rent av..

5:39 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Jo det är flagg- och bakelsedag idag. Klart du skall unna dig en bakelse!

5:51 em  
Blogger ~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ said...

Mmmm, så gott det ser ut...jag får nog ut och vända i skafferiet en runda nu.

10:26 em  
Blogger NinaH said...

Mycket vackra! Det blev ingen Gurra-bakelse för mig idag....
Jag har en utmaning till dig på min blog Ingrid... om du har tid...;-)

3:07 fm  
Blogger Ingrid E said...

Lydia! Oj då du okynnesäter väl inte nu? det var inte meningen men jag hoppas att du hittade något gott.

Nina! Jo bakelserna är både goda o vackra. Skall titta till din blogg senare idag, efter sovandet.

3:57 fm  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Hoppas att bakelserna smakade gott, det blev tyvärr ingen för mej.

En skön helg önskar jag dej.
Irene

3:37 em  
Anonymous Anonym said...

Hallå lilla du...vill bara tassa in o önska dig en härlig fredag..kram på dig Anna

5:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Bakelserna smakade jättegott! Hur kunde du som är i Göteborg missa dem? Trodde det var därför du flyttat tillbaka till Göteborg:-)

Anna! Tack! Önskar dig o alla andra det samma.

6:31 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Härligt vackert rosa, mums :)

Gustav II Adolf grundade Göteborg, inte Danderyd.

10:11 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! det rosa smakade dessutom mums. Vem vet han kanske var inblandad även i Danderyds tillkomst. Gott att bakelsen kommit hit.

10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home