Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, juni 21, 2008

Älskade Peacerosor

Önskar att världsfreden är lika stark som mina Peacerosor! I gårdagens blogg visas hur magnifikt de blommar, nästan alla på en gång i år. Tror att orsaken till att det blivit så många blommor i år är att jag vattnade när det var så varmt o torrt.
Ingen blomma är den andra lik. De är små personligheter. Några går mer åt rosa, andra mer åt gult. Doftar ljuvligt. Brukar borra in näsan i dem när jag kommer hem från jobbet på morgonkvisten. En underbar njutning!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Peaceros är vacker, den första ros jag köpte till min första uteplats 1972..

11:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är den vacker och dessutom doftar den underbart. Har du ingen peaceros nu?

3:40 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag köpte sån där 5-pack, men de växer nog i för lerig mark för att bli lika fina som de i dina bilder. VA-verket har preparerat på sina ställen..

11:13 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Synd om dig! Jag sparar några av mina blommor tills du kommer o hälsar på!

4:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home