Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, maj 08, 2008

Skomakarsemester i år

Kan konstatera att skomakeren som hade semester mellan hägg och syren i år skulle få en riktig semester. Häggen blommar för fullt medan syrenerna låter vänta på sig, de är bara i knopp ännu.
Naturen exploderar nu. Och då har min kamera bestämt sig för att bråka. Den tar inte längre bilder i solsken, de blir enormt överexponerade. Glad är jag som nu kan skaffa ny kamera utan betänkligheter. Det gäller bara att få tid för köpet.

6 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid: å så härligt häggen blommar har också en sådan utanför mitt fönster på gaveln.Syrenerna är sena i år hos mig ser jag men äppelträdet blommar för fullt nu ditt körsbärsträd är ju vackert också allt är som en saga i naturen just nu. Skall sätta mig och lyssna på en bok i solen straxt jag. Ha en skön dag och hoppas du får tag i en bra kamera

11:20 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Underbar tid nu.
Låter härligt med ljudbok i solen. Själv skall jag vara duktig idag o arbeta i trädgården.

11:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, nu går kameran varm. Jag hoppas hinna fota praktmagnolia i morgon, men de kanske har hunnit blomma ut. Häggarna är underbara, vilken tid vi har nu.

10:21 em  
Blogger Ingrid E said...

Annabelle! Ja vilken underbar tid vi har nu! Massor att fotografera. Härligt!

11:29 em  
Anonymous Anonym said...

Underbar tid!

3:06 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Verkligen. Skomakaren fick ca en vecka semester för nu blommar Syrenen.

4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home