Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, maj 06, 2008

Grannen under

En sådan tur jag har som har en trädgårdsälskande granne som bor under mig. Vi brukar hjälpa varandra lite med bevattningen. Mycket bra för vi bor i ett hörn som är mycket solrikt så här blir fort torrt i rabatterna. En av mina rabatter ligger framför hans täppa.
Före honom bodde det en dam som också älskade trädgård och allt emellanåt dyker det upp plantor som hon planterat en gång i tiden.
Trevligt att få se vackra ståtliga tulpaner så här ovanifrån.
Bredvid oss blommar körsbärsträdet nu så fint.
Visst har vi en underbar tid nu!
Har haft Hanneles dotter som nattgäst. Jag hoppas att hon hann njuta av allt det gröna här innan hon åkte hem igen.

4 Comments:

Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid

Ja visst är det en härlig tid ni har nu däruppe i den höga nord.

Nästa vår kan jag kanske oxå njuta av den Svenska våren och då speciellt den Göteborska, flyttar dit i sommar.

Vackra bilder du bjuder på.

8:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Våren är den underbaraste årstiden. Det händer något varje dag i naturen.
Sommaren i Göteborg är aldrig fel fast nog skulle jag vilja bo i Spanien under den mörka årstiden.
Lätt ta bilder i dessa dagar.

8:19 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Godmorgon ja så fint det är, sådana tulpaner har jag med och de är så där toppiga och fina innan de slår ut.'Jaha du har haft främmat Hanneles dotter...så bra ni kan lämna sängplatser åt varandra.

9:18 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Kul att du är i farten igen. Hoppas att du snart är helt bra och slipper efterslängar.
Avis på min grannes fina tulpaner. Satte några i min rabatt men efter några år gav de upp. De var höga o vackra.
Alltid kul att få besök. Det piggar upp.

3:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home