Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, maj 02, 2008

Regementets dag

Igår var jag med Hannele för att se hur Arméns Musikkår har det hemma hos sig.
Man kan väl lugnt konstatera att mitt behov av fin militärmusik nu är mättat efter dessa mycket trevliga två dagar. Jag tycker att de spelar o marscherar riktigt bra med tanke på att de bara varit tillsammans sedan januari. Militär blåsmusik är riktigt bra, speciellt när Arméns Musikkår framför den.
Vi fick bl a se en mannekänguppvisning av alla de plagg som en musiksoldat har. Allt ifrån paraduniform till träningsoverall.
Skoputs är inget att skämta om. Denna yngling gick in för detta med största energi. Arméns Musikkår har de blankaste o bäst skinande skorna o kängorna.
Visst är det fina vitsippbackar som de har i sin omgivning? Ur denna dök dessa stridisar upp. Soldaterna, både män o kvinnor, skall kunna försvara sig, fosterlandet och flöjten.
Hannele gav sig på hinderbanan med dödsförakt i blick. Jag tror dock att hon skall överlåta militärlivet på sina barn.

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Haha, Ingrid, jag tror jag dör av skratt :)

12:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Du skrattar väl inte år Arméns Musikkår? :-)

1:02 em  
Anonymous Anonym said...

Armens musikkår vet jag inget om precis, men Beridna högvakten är mina favoriter. Går nästan i spinn när de dyker upp på gatorna i Stockholm. :-)

1:15 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Hoppas att du såg Dragonerna längre ner på bloggen. De sätter verkligen färg på tillvaron. Inte minst Valborg med busiga hästar som bl a slängde av en ryttare.

1:27 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

skrattar gott åt Hannele som ger sig på hinderbanan...hon är för härlig och fina klänningen rätt i backen..

11:28 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Hannele är Hannele och tack o lov för det!:-)

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home