Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, januari 31, 2008

Januari väck, vintergäck

Så är det alltså dags för januari 2008 att ta farväl i natt. Årets första månad har snart gått. Våren kommer närmare.
Det har varit en fin dag idag med sol och grader strax ovanför noll.
Upptäckte att vintergäcken tittar upp. Både i min rabatt och mot husväggen. Den vid huset brukar vara tidig men tror det är första gången som jag ser den januari månad i min rabatt som är i norrläge. Naturligtvis för att vi inte har någon snö, min rabatt är snöupplag så där brukar det dröja. Återstår nu att se om februari blir som vanligt dvs med snö eller om barmarken fortsätter.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Underbara bilder vid husväggen

4:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Jag blev så glad när jag upptäckte vintergäcken. Förhoppningsvis har vi växter i många månader att titta på nu.

4:56 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

här blåser nog allt bort, huset skakar, hämtade maken, så han slapp cykla hem

8:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Vilken god maka du är som hämtade maken. Även här blåser det o det är inte alls kul att cykla i den hårda blåsten, lite läskigt faktiskt.

4:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow, så underbart! Snart I, är det vår...!

12:01 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Vi skall bara igenom februari sedan så....
Idag snöar det så blommorna syns inte längre.

5:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home