Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, januari 15, 2008

Bougainvillea

Bland det underbaraste på vintersemestern är att få njuta av blommors färger igen. Bougainvillean blommande så underbart vackert. Till en början ser man bara de enorma buskarna men efter ett tag kom jag närmare och såg vilken fin blomma det är.


Bougainvillan finns i flera färger. Vanligast är väl den röda. Men den finns också i gult o lila. Och vänner, nu dröjer det inte länge förrän vi kommer att få färg i våra rabatter här hemma.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow, så vackert, visste inte att den fanns i andra färger, visst är det häftigt att se sina krukväxter i den formaten.

1:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Visst är det härligt att se krukväxterna live o i rätt storlek! Har aldrig haft bougainvillea som krukväxt men nu vill jag ha.

3:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid! Det är Anna Lyckegård som skriver.
Jag ska åka till Stockholm måndagen den 28 januari - 29 januari och behöver någonstans att sova bara över natten och undrade om det gick bra att få sova hos dig? Hälsningar Anna

11:26 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Självklart! Du är välkommen. Jag har ännu inga planer för den kvällen så jag är hemma.

11:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack så jättemycket! Jättesnällt! Jag ska nämligen på möte den kvällen och det gick inga tåg hem efter klockan åtta! Hälsningar Anna

4:27 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

åå man riktig tappar andan ara så betagande vackert,,sådan färgprakt

10:21 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Visst är det underbart vackra färger! Behövs i vintermörkret.

3:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home