Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, augusti 22, 2007

Gåing

Igår kväll var det dax för Tjejgåing, arrangerat av Gångförbundet.
Det blev 11 startande i laget Kevingetjejerna. En perfekt kväll blev det och vi hade mycket trevligt. De 8 kilometrarna kan jag tänka mig att gå igen nästa år.

Uppvärmning
Detta är en aktivitet som passar för alla, gammal som ung, stor som liten. Man går i sitt eget tempo och det går alldeles utmärkt att gå och prata.
Utsikt från söder om söder på bl a Södersjukhuset till höger
Kul för oss som kommer från norr om stan att få se hur det ser ut på Söder. Nästan (men bara nästan) lika fint som hemma.
Hammarby Sjöstad
I slutet av tävlingen passerade vi Hammarby Sjöstad. Hela kajen blev full med gående tjejer. Men ingen sneddade över isen pga varningen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Nu när jag kom in på din blogg förstod jag att det var tjejgåing du menade när du skrev på min blogg. förstod inte först, men sen trilla poletten ner. :) Nej jag var inte med något igår.

5:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Carina! Du gick miste om en jättefin kväll.

6:46 em  
Anonymous Anonym said...

Det låter trevligt, men gång, nej inte ännu...

6:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Gåing är snällt, man går i sitt eget tempo men har man som du problem med benen så bör man börja med kortare sträckor.

7:02 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Ja det gick bra på tjejgåingen igår, kvalade in blande de sista, min gravida kompis var med så gick i luuugnt tempo...=)Var ju en jättehärlig kväll! Lite besviken på målgången och köbildningen, inte varit med om det förut, brukar ju flyta på så bra! Brödet och pizzabullen var frysta! Men bortsett från det, superhärligt!=) /Ennas

7:38 em  
Blogger Ingrid E said...

Ennas! Första gången för mig med. Vi kom någonstans i slutet av mitten och då var det bara liten kö. Picknickpåsen var väl inte något särskilt men vad gjorde det en sådan härlig kväll.

8:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home