Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, augusti 18, 2007

Göteborg o kulturkalas

Denna vecka satsar både Stockholm och Göteborg på kulturen. Stockholm har sin kulturvecka och även Göteborg har tröttnat på ölkalasandet och satsar i år på ett kulturkalas.
Jag var ute på stan dagtid bl a på Kungstorget och tyckte att det såg väldigt mycket ut som det vanliga Göteborgskalaset bara utan öltält. Kvällstid var det mer uppträdanden mm.

Nere vid Brunnsparken hittade jag denna sjöjungfru som blivit infångad av våra sopor.

Bildbevis på att det inte alltid regnar i Göteborg

Ni hittar fler bilder från Kulturkalaset hos hannelesparadis

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Själv har jag aldrig uppfattat Götebogskalaset bara som öldrickande, varje år har det varit många intressanta artister, som vi har lyssnat på, helt gratis. Mycket dansband också, men där har vi inte varit så mycket, tänkte fråga ungdomen, vad den tyckte, man han sover :)

9:30 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Som besökande har jag tyckt om Göteborgskalaset men jag förstår de Göteborgare som inte uppskattat det. Det jag såg av kulturkalaset var inte särskilt annorlunda än de vanliga kalasen, mest mat.

4:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home