Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, augusti 12, 2007

Min badbrygga, Kevinge Strand

Ibland får man faktiskt något gjort. Jag såg i handlingar att kommunen skulle se över sina strandbad. Då påpekade jag att många badar i Edsviken vid Kevinge Strand men där fanns ingen badtrappa. Fritidsförvaltningen fixade då till denna trappa. Tjusig eller hur?
När trappan var klar kontaktade jag Danderyds miljöförvaltning med ett mail o berättade om trappan + att jag tyckte att de skulle mäta badkvalitén där. Tack för ett bra förslag blev svaret och sedan dess mäter man. Resultatet kan du se på Smittskyddsinstitutets hemsida badplatsen Välj Stockholms län och kommun Danderyd.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Vacker plats och fin bild, bra att man kollar också.

9:40 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Här är härligt med bra badvatten.

2:55 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken fin badklippa! Kevinge är så fint..

10:18 em  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Ja här är rikt fint o skönt både för kropp o själ.

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home