Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, april 12, 2007

Solvalla

Igår var jag på Solvalla. Ett kul besök. Det började med att vi fick titta in i ett av stallen och fick beskrivning om verksamheten och förberedelser inför lopp. Därefter blev det middag och titt på loppen.

Mitt spelande började mycket bra! Första häst som jag satsade på, Bumblebee Mejl, gick och vann! Övriga i sällskapet var imponerade för det var en ganska så högodsare. Hur jag valde kuse? Jag föll för namnet! Övrigt spelande gick tyvärr inte bra så det blev ingen vinst att bära hem i limosine.

Det var inte första besöket på Solvalla, moderaterna har haft en träff där då moderata företrädare körde ett ponnylopp.

Det var en trevlig kväll igår men det lär dröja till nästa gång.

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Christina said...

Låter trevligt!

5:26 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Nya intressen ;)

4:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Jo Christina det är kul att ibland besöka sådant man inte brukar se. Är ofta trevligt.

Hannele, i min ungdom red jag mycket och älskar hästar sedan dess. Har lite svårt för trav eftersom det inte är hästarnas naturliga gångart - det är att galoppera. Kul att se en gång hur det går till på Solvalla men inget som lockar igen.
Har du varit på Åby någon gång?

5:46 em  
Anonymous Anonym said...

Nej, jag har bara besökt Åby Ishall.
Jag trodde du skulle spela bort alla dina pengar..

8:10 em  
Blogger Ingrid E said...

Nädu, jag är alldeles för försiktig för det. Det räcker med en tjuga.

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home