Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, oktober 27, 2006

Klassfest HS3B

Idag träffas mina gamla klasskamrater från HS3B Kjellbergska gymnasiet. De träffas på Wanselius Café, Göteborg. Tyvärr kan jag inte vara med och det är inte pga benet. Idag skulle det hända mycket. Jag skulle ha kunnat gå på lunch med MKF:s vänner, sett James Lund i musikalen Rent, klassfesten och så jobba förståss. Av detta valde jag musikalen Rent eftersom James föräldrar och ett syskon skulle komma upp. Nu får jag se James vid ett senare tillfälle istället.

1970 gick vi ut från Kjellbergska gymnasiet. Det var andra året efter gymnasiereformen men de flesta av oss hade studentmössa. Trots stor demonstration fick vi inte sluta tidigare utan samtidigt som alla andra. Här skulle vara sossegrått! Festande blev det ändå.
Efteråt träffades klassen varje år på någon restaurang och jag var naturligtvis med så länge som jag bodde i Göteborg. Så småningom blev det glesare mellan träffarna men idag skulle det alltså vara dax igen. Låt mig få passa på och tacka de klasskamrater som under åren sett till att samla oss. Ingen nämnd och ingen glömnd.
Hoppas att ni får trevligt ikväll!
Kjellbergska gymnasiet, Flickläroverket, uppe vid Näckrosdammen.

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Tråkigt att du inte kunde vara med. Visste du, att jag har också gått på Kjellbergska, med då hette det något annat. Svärfars fru har gått i Flickläroverket.

9:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Efter Kjellbergska var där vuxengymnasium. Jag läste socialkunskap där då. Nu är det musikhögskola, tror jag.

1:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home