Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, oktober 06, 2006

Ny regering!

Så presenterades den nå äntligen! Alliansens första regering! Underbart! Det är roligt att jag faktiskt känner flera ministrar.
Med Fredrik Reinfeldt har jag knackat dörr här i Danderyd. En valrörelse för länge sedan! Försvarsminister Mikael Odenberg, Bea och jag satt i MUF:s förbundsstyrelse samtidigt (och talmannen, Per Westerberg, var då förbundssekreterare). Handelsminister Maria Borenius känner jag också från MUF-tiden + från Danderyd där hon ju bor. Cecilia Stegö är också en gammal bekant.

Bäst känner jag Beatrice Ask. Bea var med och bildade Sällskapet för Moderata Kvinnors Historia och hon satt i styrelsen fram till årets årsmöte. Hon kommer att bli en utomordentlig minister!
Bea vår nya justitieminister