Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, oktober 23, 2006

Omgipsad

Toppen! Allt känns bra efter dagens sjukhusbesök. Vad gör det att det strulade med sjuktransporten för nu får jag markeringsgå! Det är mycket lättare att ta sig fram när jag får sätta ner även vänsterfoten. Sluthoppat på ett ben! Även om jag inte kan gå på riktigt så innebär det att jag får ha benets tyngd ca 10 kg på det dåliga benet. Det går långsamt men det går säkert.
Linnea, undersköterska på ortopedmottagningen tog mycket väl hand om mig. Hon tog bort det gamla gipset, tvättade underbenet och förklarade att det såg jättebra ut. Sedan tog hon bort suturerna och satte på nytt blått gips. Hon satte en strumpa över härligheten för det blåa färgar av sig innan det torkat. Och så skon beviset på att jag får markeringsgå. Sedan var det dax för sjukgymnasten och träna på att markeringsgå. Det är lite knepigt men skall gå bra.
Omgipsad och med ny sko för att kunna markeringsgå.
Hemma igen. Grannen Birgit bjöd på te och hembakat. Jättegott och värmande i höstrusket. Trevlig pratstund som höjde humöret ännu mer.
Dagens ros tycker jag Apollo resor skall ha. De har redan återbetalat den inställda resan till Marocko. I stort sett samma dag som de fick mitt sjukintyg. Tack för det.
Nu ser jag fram emot att Lotta kommer och besöker mig i Danderyd istället.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej!!! nu sitter vi här, Anna-greta, Marie å inga-lill å kikar på ditt fina gips! :) hoppas allt är bra med dig!! Krya på dig kram från oss

1:01 fm  
Blogger Ingrid E said...

Tack så mycket! Kul att ni hittade hit. Ta väl vara på er.
Kram!

10:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home