Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, oktober 26, 2006

Tesen

I tisdags hände mycket! På kvällen var jag på sammanträde, socialnämnden. Tack vare snälla hjälpare som skjutsade och stöttade gick det jättebra! Märkte igår att jag var riktigt trött så det fick bli en mellandag. Skönt att det fungerade. Nu kan jag våga mig ut igen även om vädret knappast får någon att längta ut. Oväder är på ingång och Matilda räddade några pelargonier från att frysa. De kommer att bli fina inne istället.

Så har jag då en teslåda! Beviset på min hemtjänttillhörighet! Med denna låda och en liten dosa mäts den tid som jag får hemtjänst. När personalen kommer loggar de in mot apparaten och innan de går matar de in vad de gjort och så loggar de ut. Jättebra tycker en del hemtjänstföretag, bedrövlig övervakning tycker andra. Det skall bli intressant att se hur det fungerar. Blev lite fundersam i fredags för den personen hann med otroligt mycket på den tid hon var här, jag hade bara hunnit med en bråkdel.
Ännu inget problem, det skall tydligen vara risk att den stör datorn men inte hos mig.
Tesen