Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, oktober 13, 2006

Avbruten!

Nu sitter jag där jag sitter!
I söndags var jag ute på stavgång i Altorpskogen. En underbar dag! Men det hade regnat mycket dagarna innan. På en bergknalle slant jag till, vred foten och såg direkt att det var brutet.

Som tur var så var det vid Djursholms golfbana så ambulansen kunde komma fram och jag var snart på Danderyds sjukhus. Det hände ca 14.45 och vid midnatt var jag färdigopererad.
Dagen därpå fick jag mitt fina blåa plastgips. Och onsdag eftermiddag var jag hemma tack vare Matilda JB som kom och hämtade mig vid sjukhuset.

Jag har inte ont. Men jag får inte stå eller gå på benet på ca sex veckor! Jättejobbigt med tanke på att jag bor en trappa upp utan hiss men det måste gå det också!

Bloggen kommer att bli dagbok för avbruten fotled!
Nygipsad på sjukhuset.
Vriden och bruten fotled

Lappad o lagad med plattor och spik

6 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Det var ju tråkigt, Ingrid, kul färg på gipset i alla fall. Synd att du missar helgens konsert, hoppas du tillfrisknar fort.

2:54 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack Hannele!
Inte så dumt iallafall för nu står det en snygg ung man i mitt kök och lagar middag till oss! Det luktar jättegott!

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid!
Vad du ställer till det!!!Vad bra att du "ordnat" med kock - det förmodar jag att mannen är!Hoppas att måltiden smakade bra!
Det är allt väl med dator så du inte blir isolerad!!!
Annars är det bekymmersamt med den nya regeringen - stackars Fredrik Rh.
Hur skall jag hitta Alexandras block??
Kram
Lill-Lill

9:25 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid.
Härligt att du kommit igång igen!!!
Du behövs i politiken förstår jag!!
Där jobbar du ju mer med huvudet än på jobbet där ett "helt" ben är en förutsättning!!
Nennes Ingrid är hemma igen från sjukhuset och jag väntar på nattens storm som du förstår är inte särskilt välkommen hosmig!!!!
Ha det bra.
Kram
Lill-Lill

7:49 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Googlade lite och fann dig, har också brutit och opererat min fotled. Har snart 4 veckor kvar med gips, satans vad jobbigt det är :)

3:54 em  
Blogger Ingrid E said...

Olyckssyster! Lycka till med din fotled! Tiden går faktiskt snabbare än vad man tror. Snart är det dax för dig att träna upp gåendet igen. Kan rekommendera sjukgymnastik, hjälpte mig mycket.
Tur att datorer finns under tiden.

5:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home