Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, oktober 14, 2006

Dagens ungdom!

Igår vid tolvtiden ringer det på telefonen, det är Markus mitt fadderbarn som gör lumpen i Arméns Musikkår där han spelar saxofon. "Hej jag tänkte höra om jag får komma hem till dig och laga middag. Var det blir är en överraskning".

Strax efter fyra kom han och efter lite småprat försvann han in i köket och lagade mat. Det blev jättegod spagetti med köttfärssås. Något av det godaste jag vet! Dessutom smakade den verkligen något, ingen färdigprodukt här inte.
Efterrätten hjälptes vi åt med, vi skalade och skar så vi fick en smaskens fruktsallad som avslutning.

Vilken kille! Tusen tack! Den middagen höjde mitt humör rejält!

Markus kocken.

Min andra ungdom som ställer upp för mig är Matilda JB. I onsdags slutade hon tidigt i skolan och tog vägen om Danderyds sjukhus och följde med mig hem. Sedan gick hon och handlade åt mig. I torsdags var hon här och såg till mig, röjde väg så att jag kommer fram med betastödet och hämtade vatten. Jag kan meddela att det är hopplöst att förflytta ett glas med vatten i, hoppandes. Glaset kommer fram men inte vattnet!

Visst har jag underbara ungdomar i min närhet!

Matilda på sjukhuset

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Visst träffar man ofta underbara ungdomar; intresserade, hjälpsamma, engagerade, duktiga, snälla...

1:23 em  
Blogger Ingrid E said...

Ja de flesta ungdomarna är toppen och dessutom mycket mer framåt än vad jag var.

4:42 em  
Anonymous Anonym said...

Ingrid.
Det var som 17 - skall du behöva sitta i gips för att få hjälp med städning!!! Underbart.Städning menar jag.
"I motvind prövas vännen" och så fina vänner du har som visar dig riktig och riklig vänskap.
Det är du väl värd.
Så underbart av tvillingarna - de har verkligen en fin fantasi - tack för reproduktionen
Ha det bra!!
Kram Lill-Lill

7:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Visst är de underbara!

9:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home