Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, december 14, 2009

Julmarknad i Gamla Stan

Det hör till att besöka julmarknaden på Stortorget i Gamla Stan.
Agneta var på besök i stan och äntligen fick vi tid att träffas. Vi började med julmarknaden. Lite suddiga bilder vilket inte beror på fotografen för glöggen är väl alkoholfri?
Mysigt att gå o titta på allt det fina dock vill jag se mer ljus. Här har Stockholm mycket att lära av julstaden Göteborg.
Det var Nobeldagen när vi träffades. Fri entré på Nobelmuseum så vi passade på att ta en snabbtitt där också.

9 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

jo, varenda litet torg har fina julljus på Hisingen.

7:41 em  
Anonymous Hannele SR said...

(En halvtimme fick jag prata om julen i radio :)

7:47 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Stockholm börjar ta sig med mera ljus men detär mörkt på julmarknaden i Gamla Stan.

Vågade mig inte in o lyssna för det är väl på finska?

7:54 em  
Anonymous Hannele på Hisingen said...

(jo, men dom har lagt in fina foton, både på Hilma och trädgården. Jag blev så glad, när jag sett hur mycket fina julljus det finns även på Hisingen, överallt)

8:09 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Morrn Ingrid, Så ni var å Stortorget där sjöng min systerdotters barnkör för dem i dagsljus för de är inte så stora 10årsåldern allihop bara.
men de gillade marknaden sen efteråt allihop men Nobelmuséet såg de inte kan tro det fanns intressanta saker där.Ha e bra dag och akta dig för halkan för nu har det snöat på en hel del däruppe hos er har jag sett,

5:32 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Igen Ingrid Onsdag idag här och det blåser just nu och småsnöar igen I morse var det fint med lite sol så det blev en promenad med den gråe, Ha en bra onsdag och akta dig för det är halt

10:57 fm  
Blogger NinaH said...

Får jag lov att besöka... ju!;-)
Ha en mysig julhelg!

10:45 em  
Anonymous annebelle said...

Jag har köpt hem Dylans Christmas in the heart. Underbart bra!! Jag ser nästan fram emot att köra till jobbet i dag, trots snöstorm och långt till jobbet, då får jag lyssna i lugn och ro...

7:23 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Gamla Stan var fin. Det samma kan inte sägas om gatorna här ute. Snöplogarna tog fram isen, jag halkade och slog i baken. Hårt, dock ingen fraktur men det känns!

Nina! Gamla Stans julmarknad är värd ett besök sedan kan man strosa runt.

Annebelle! Kul att höra! Tänk att Dylan skulle göra en julskiva - och att den är bra!

11:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home