Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, december 06, 2009

Julmarknad i Vaxholm

Firade andra advent med trevliga vänner på julmarknad i Vaxholm.
Det blev en glad, god och mysig söndag.
Mycket att titta på bl a hantverk av alla de slag. En ny mössa fick det bli för mig.
Vädret var inte så juligt men det gör mig ingenting. Massor med tomtar så att man kommer i rätt stämning ändå.
Inga lotter i år för de var redan slut tyvärr.
Denna ljustomte lyser nu upp i mitt arbetsrum. Övriga muttrade över min tomte men den kostade 35 kr så då kunde jag inte låta bli.

5 Comments:

Blogger Filifjonkan 1 said...

Godkväll Ingrid. Men åhh så härligt det ser ut med alla stånden med tomtar och juljox. Man blir lyrisk och det kliar i fingrarna. Ny mössa sa du: Så kul och Tomten den var ju jättefin och priset var ju tilltalande så det var väl en bra dag. Snö näe inte här heller och vi blir tydligen utan snö i år i södra Sverige i alla fall sa de. Godnatt med dig

10:31 em  
Blogger NinaH said...

Julmarknader är kul- varhelst! Särskilt förstås i Köpenhamn- där du ju också hade turen att vara! Men nej Ingrid- jag har inte varit på Svenska Kyrkans julmarknad i K-hamn någon gång... som du frågade om. Du fick mig mycket intresserad så dit måste jag försöka att ta mig nästa år!
Tomten är så fin, så fin, kära Ingrid!!! Nå... Men... Ändå..... Äh! Gläds du på i ditt arbetsrum!;-)
Läser tillbaka här bland de av dina inlägg som jag missat...
Rondellhundar??? Tihi... Måste jag spana efter när jag kommer upp nästa gång!;-) En idé vi kanske ska föra vidare hit ned också?!;-) (Har i vart fall inte sett några här....)

12:27 fm  
Anonymous Ingrid said...

Det är kul med julmarknader. Bara gå och titta och känna atmosfären.
Kram Ingrid

10:57 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Det ser trevligt ut.

11:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Idag kom snön o kylan så det blir kanske vit jul i år.

Nina! Tycker absolut att du ska till julmarknaden i svenska kyrkan i Köpenhamn.

Ingrid! Julmarknader är kul, julkänslan infinner sig då.

Hannele! Det var en trevlig dag med mysiga vänner.

5:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home