Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, december 07, 2009

Lunch Järnvägsrestaurangen, Östra Station

Äntligen har jag varit o ätit på Järnvägsrestaurangen, Östra Station Lunch idag med Carina, tidigare min nattsyrra. Nu pluggar hon till barnmorska.
Restaurangen är från 1932. Fortfarande är det bordsservering och vita dukar.
Inredningen är original. Glasväggen ovan kom till på 50-talet för att man skulle få servera vin.
Fin plafondmålning i taket utförd av Evald Dalskog. Föreställer yrkesmän i Roslagen. Tyvärr knepig att fotografera.

Rekommenderar varmt en måltid på Järnvägsrestaurangen!

7 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Himmel så fräck restaurang..underbar miljö..

7:58 em  
Blogger ettig said...

Ska försöka komma ihåg.
BiS

10:30 em  
Blogger NinaH said...

Häftig miljö! Tänk att den fått vara kvar så orörd! Den måste jag söka upp så småningom! Tack för tipset!;-)

11:27 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid men spå kul med orginalinredningar Sånt där glas fanns på mitt barndoms konditori in till deras kaffeservering minns så väl för man stod där och kikade in mellan det räfflade mönstret så såg man lite grann av de ouppnåeliga,,skrattar.Ha en bra dag

8:46 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Onsdaggodmorgon på dig.Inne och kikar om du kommit hem från dit arbete . Tror att du arbetar ett pass nu.Sov så gott i så fall denna återigen gråa blöta dag här nere.

7:21 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Dottern bjöd på lunch idag, rekommenderas ;)

11:02 em  
Blogger Ingrid E said...

Oj då ser att min kommentar fallit bort.
Kan verkligen rekommendera ett besök på Järnvägsrestaurangen. God mat, service och fin miljö. Härligt!

5:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home