Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, december 03, 2009

Ströget

Ett måste i Köpenhamn är ett besök på Ströget och då Georg Jensen, Konglig Dansk och Illum Bolighus. Älskar att gå runt där.
I jultider är där massor med fint att titta på. Synd att kronan är så dålig att det inte lönar sig att handla, i år blev det bara tittat.
I Konglig Dansk är det en utställning med dukade bord.
Bilden ovan och under är ett och samma bord. Balettskorna speglas under bordet.
Eftersom jag varit i St Petersburg under året tyckte jag att det var trevligt med ett ryssinspirerat bord. Porslinet Flora Danica kostar multum. Inget för en porslinskrossare som jag.

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Jag bara älskar Jensens butik på ströget..underbart..men så vackert så här i juletid.

6:10 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

hej Ingrid Åh så härligt mycket vackert du sett på Porslinet är ljuvligt skulle man gärna vila ha på sitt bord men h kostar mycket som du sa,Glasen är ju underbara med Men jag är galen i porslin särskilt med rosor på

10:05 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Sonen seglade till St Petersburg med 100 fotaren, ett ryskt kloster sålde saker på Liseberg i går.

6:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Jensens har så mycket vackert. När jag blir otroligt rik ska där shoppas!

Filifjonkan! För porslinsälskare som oss är det julafton att besöka konglig dansk. Älskar att gå där.

Hannele! Mycke ryskt nu. Underbart vacker kultur i St Petersburg, hoppas att sonen hann/hinner se något där.

7:42 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jo, jag har visat hans bild från det fina biblioteket.

12:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home