Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 28, 2009

Vaccinerad

I morse så blev jag vaccinerad på jobbet. En van sköterska stack så bra att jag inte kände någonting. Än så länge mår jag toppen. Jag har inte ont i armen o jag har inte blivit förkyld o småsjuk.
Fick rådet att ta Alvedon/Ipren vid sovandet - jag har ju sovit idag efter nattjobbet. Tog en Ipren och sov gott, ska ta en till inför denna jobbnatt.
Många klagar på ont i armen o det är nog inte så smart att sova på den armen. Hade därför den på en kudde för att inte vända mig om o lägga mig på armen.
Dessa små kurer verkar att fungera. Hoppas att det fortsätter att vara bra.

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Aha..så bra..jag ska ringa min husdoktor imorgon..och se om det finns nån' liten spruta till mig med...

8:48 em  
Blogger Fru C said...

Va skönt att höra någon som blivit vaccinerad utan att det blivit några biverkningar. Annars är det nästan bara det negativa man hör, visst är det typiskt svenskt eller...

6:22 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

jag har inte planerat nåt,
bor ju isolerat på en ö

11:59 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Här börjar den traditionella vaccineringen tydligen nästa vecka.

Fru C! DN hade bra artikel om detta idag. När första gravida mamman dör kommer media att skrika om att alla måste vaccinera sig.

Hannele! Du ska vaccinera dig! Inte för det gör något om du blir sjuk :-) utan tänk på din underbara dotterdotter!
Dessutom träffar du väl många unga människor genom dina studier och det är ju de och barnen som är de stora riskgrupperna.

12:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home