Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 21, 2009

Mammografi o bröstcancerfonden

Började dagen med att göra mammografi på Danderyds Sjukhus. Där har man nu nya röntgenapparater så det gör inte längre så himla ont att få brösten ihopklämda.
Alla kvinnor blir kallade till mammografi men det är tyvärr inte alla som gör undersökningen. Gör den! Lägg ut dessa futtiga 140 kr på din hälsa!
En tidigare arbetskamrat till mig gjorde ingen undersökning trots att hon har bröstcancer i familjen. Cancern upptäktes därmed senare och det behövdes operation, hon är inte fullt återställd.

Nu under oktober månad finns många rosa produkter att köpa. Ahlgrens rosa rattar hittade jag hos Pressbyrån. Jag behövde nya ljus men de var svåra att hitta, NK-livs hade dem. Tygrosetten kommer från Apoteket o broschen från Guldfynd. Det finns mycket nu, för alla smaker. Godast är de rosa rattarna som jag tänkt ta med till jobbet.
Hoppas att det blir mycket pengar till Bröstcancerfonden

10 Comments:

Anonymous mormor Hannele said...

Jag går på alla undersökningar, fast vi har inget i släkten.. Rosa städgrejer gillar jag.

5:32 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Fortsätt så! Var finns de rosa städgrejorna?

6:18 em  
Anonymous Ingrid said...

Jag har köpt många rosa rattar och jag står under lupp redan eftersom jag haft cancer men är hitintills frisk. ska på ny undersökning nu i November.
Bra att undersöka sig.
Kram Ingrid

7:16 em  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Du vet ju verkligen hur det ska vara. Hoppas att du får förbli frisk.

8:15 em  
Blogger NinaH said...

Självklart man ska göra mammografi - och andra test! Jag har flera väninnor som gått bort i bröst - & andra kvinno-sjukdomar! Ingen tvekan inför att man bör kolla & vara uppmärksam!
Stödet till forskningen också självklar! Har nu dessutom Ahlgrens producerat goda rattar får man ju dubbel "nytta"!;-)

11:38 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Bra att du kollar dig. Visst är det kul med alla rosa produkter. Rattarna hade dock tagit slut i min affär.

6:06 em  
Anonymous Hannele said...

på Coop, jättehärliga rosa hinkar och golvmoppar och annat.

6:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Tack för tipset. Har tyvärr inte coop i min närhet.

7:50 em  
Anonymous Hannele said...

vill man ha rosa, så får man väl åka

10:21 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, såg detta av en slump. Ville bara klarlägga att bröstcancer alltid kräver operation; hittar man små cancrar kan man slippa cellgifter. Också, 75% av alla bröstcancrar beror INTE på ärftliga faktorer. Fortsätt gå på kontroller :)
/mammosyster

10:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home