Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, oktober 17, 2009

Utflykt till Mariatorget

Det är så sällan som jag är på Söder att det blir en riktig utflykt de få gånger jag är där.
Denna gång hade jag lite tid över, innan restaurangbesöket, så jag hann med lite fönstershopping o en promenad runt Mariatorget.
Än är rabatterna färggranna om än lite tilltufsade. Älskar att de är så fulla med färg fortfarande.
Gubben är Swedenborg och han har också en gata bredvid torget.
Såg de första julstjärnorna. Fina men det är väldigt tidigt tycker jag. Det räcker att få dem till advent.

3 Comments:

Anonymous Hanneles Christmas said...

Snyggt, man får mera valuta om man köper julblommor i tid ;)
Hilmer och Hilma har fått ett mystiskt paket på posten...

9:22 em  
Blogger NinaH said...

Julrosor? Nu? Hm... Tja.... Men vackert är ändå både det blomsterfönstret & rabatternas blomfägnad!;-)

9:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Helt rätt - om de står sig ända till jul vill säga.
Hoppas Hilmer o Hilma diggar Dylan.

Nina! Vi har ögon känsliga för grön fägring. Julstrjärnorna får vänta lite till även om jag gillar denna rödrosa färg.

10:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home