Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, oktober 08, 2009

Sommarlovsälskare

Under sommaren får mina krukväxter komma ut på sommarlov. De flesta på balkongen men några som Bougainvillean får stå i rabatten.
För första gången fick även Saintpaulian komma ut (hade övervattnat) ett tag i sommarvärmen.
Det trevliga är att när de kommer in igen så blommar de så glatt. Alla fyra Saintpaulian blommade samtidigt.
Nu lyser Bougainvillean upp sitt fönster och skänker färger åt hösten.

P.S. Har rensat IE från allt - cookies o liknande. Det verkar att fungera nu.

7 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Mmmm så fina blommor..det är härligt med sommarlov :)

8:24 em  
Blogger NinaH said...

Kul för dig- att få St P att blomma! Jag lyckas sällan!;-) (Är värdelös på "inne-krukor"!;-)...) Vackra sorter du har också!

12:36 fm  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Härligt att få fin blomning inomhus.

Nina! Har bara smålyckats med Saintpaulia tidigare. Första gången som alla blommat samtidigt så utomhusvistelse på sommaren rekommenderas.
Dessa är inköpta på Ulriksdals Slottsträdgård förra året. Där fanns massor, i alla färger.

2:35 fm  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid, Ja då jag väntar det är 6 dagar kvar till farmoreriet,,hehhe handlar små söta babykläder åt det lilla knytet förstås och köpt en säng till dem med ja du vet man kan inte låta bli allt är så spännande . Sonhustrun mår bra men är lite trött som är naturligt och det eviga rännandet på huset den sista månaden. Annars allt bra hemma hos Filifjonkan. Har saknat er en del kan jag tala om men tiden har varit knapp mycket att styra om har det varit! Sen kände jag med att en paus var behövlig,,,Tag vara på dig bloggvän och du har så vackra krukväxter,Min st Paula blommar med för fullt,Ha det bra

11:09 fm  
Anonymous Ingrid said...

Så gör jag också med mina blommor.
Det är så härligt när de sätter igång att blomma.
Kram Ingrid

5:00 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Fint, alla blommor gillar att vara ute på sommaren.

11:57 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Håller tummarna för att allt går bra och att vi snart får Filifjonkan tillbaka till bloggvärlden.

Ingrid! Ja visst blir man glad när de fortsätter blomma inomhus o ge färg. Ska få vara ute nästa sommar också.

Hannele! har några sommar haft problem med ohura på balkongen. Inte i år så då fick nästan alla vara ute.

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home