Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, oktober 07, 2009

Berga Gård, datorstrul

Det är mycket just nu! Det märks att hösten kommit igång för det är någonting nästan var dag. Hinner inte riktigt blogga.
Tillbringade en stor del av helgen i Berga Gård med kommunens budget för 2010. Eftersom vi fått pengar från staten så verkar det som vi ska klara ekonomin utan besparingar eller höjd skatt. Mycket trevligt. Dock ska man komma ihåg att Danderyd skickar iväg mycket mer till staten i den sk Robin Hood-skatten än vad vi får i detta tillfälliga stöd.
Berga Gård är mysig men jag avstår från att visa bilder från insidan. Är rädd om gården. Ett mysigt ställe att träffas i när man är en mindre skara. En del fixar sin återbäring på skatten här genom att plocka av gårdens äpplen och päron.
Min dator krånglar. Stänger av sig själv. Hände även vid skrivande av detta så jag avslutade det hela på jobbet. Får hjälp i helgen. Vi får se om jag klarar att blogga innan dess. Är orolig för att det ska bli en stor krasch så jag tar det lugnt med datorn dessa dagar.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Trevligt ställe, ser det ut som.
Sjuk dator är inte kul.

12:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Gården är en liten pärla. Hoppas datadoktorn kan fixa på lördag.

2:32 em  
Blogger NinaH said...

Mysig gård!

12:11 fm  
Blogger Ingrid E said...

Nina! En pärla. Tyvärr ligger den allt för nära E18.

2:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home