Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, september 18, 2009

Sköna dagar

Vilka dagar vi har! Sol och varmt. Det räcker med kortärmad tröja och naturligtvis är jag barfota i sandalerna. Underbar promenad idag som gick bl a förbi Nora Träsk. Där kunde jag notera att det verkar som besprutningen av mygglarver lyckats för där var inte speciellt mycket mygg.
Peacerosorna blommar för fullt. Brukar vara någon enstaka blomma så här års men i år blommar de i stora klasar.
Kalla natten för någon vecka sedan tog en del blommor men nu kommer det hela tiden nya.
Jag njuter! För var solig dag blir vintern en dag kortare!

5 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Mmm Ingrid tillsammans tar vi oss lätt igenom vintern förstår du..lite goda ord på vägen och strax ljusnar det igen..

7:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Vi får stötta varandra när eländet kommer. Men snart ljusnar det igen. Om lite drygt tre månader så vänder det mot ljuset igen!

7:31 em  
Anonymous Hannele på Hisingen said...

Helt otroliga dagar här!

6:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Härligt. Hoppas att du kannat utnyttja de härliga dagarna.

6:54 em  
Anonymous Ingrid said...

Härliga bilder på blommorna.
bilderna som jag tagit på siluett
är bara en liten olympus x-760.
Kram Ingrid

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home